FANDOM

Gotei13

Zebranie kapitanów Shinigami.

Shinigami - bogowie śmierci, niewidoczni dla istot, które nie są świadome duchowo. Charakterstyczna jest dla nich długowieczność oraz zwiększona siła i wytrzymałość w porównaniu do innych ras. Ich bronią jest tzw. Zanpakutō, najczęściej występujące w formie katany, choć ostatecznie, wygląd zależy od użwającego shinigami. Owa broń posiada dwie formy - Shikai oraz Bankai. Podczas przebywania w postaci Shikai, Zanpakutō zmienia głównie swój kształt oraz nabywa różnych, ciekawych umiejętności - do uwolnienia tej formy, bóg śmierci musi poznać imię swojego Zanpakutō. Bankai jest zaś uważane za ostateczną formę miecza, jaką może on przybrać. W tym przypadku, zmiana fizyczna ostrza oraz czasami jej użytkownika nie gra głównej roli - główną cechą posiadania Bankai jest niewyobrażalny wzrost mocy shinigami.

Senjū Kōten Taihō

Hadō 91 - Senjū Kōten Taihō.

Bogowie śmierci są w stanie posługiwać się również tzw. Kidō, czyli „demoniczną magią”. Owe techniki dzielą się na Bakudō i Hadō. W pierwszym przypadku, chodzi głównie o defensywę - zaklęcia wiążące, obronne, leczące i tym podobne, nie zadające przeciwnikowi żadnych obrażeń. Drugi przypadek to czysta ofensywa - zaklęcia zadające większe lub mniejsze obrażenia. Umiejętne połączenie Bakudō i Hadō daje niezwykle ciekawie wyglądające, jak i również potężne możliwości.