FANDOM

Iesteria
Iesteria
Lokalizacja Wymiar Genao, galaktyka Eye Susanoo
Typ Planeta
Rodzaj Średnia
Władza Starszyzna
Liczba mieszkańców 2 721 151 296

Planeta leżąca w galaktyce noszącej nazwę Eye Susanoo. Powierzchnię w 75,3% zajmuje jeden, wielki kontynent. Jej przyciąganie jest pięć razy większe niż na Terrze. Dzień trwa tam 29 terrańskich godzin natomiast rok 409 dni. Klimat jest bardzo podobny do tego, który panuje na Terrze. Dodatkowo zawarte w tamtejszym powietrzu cząsteczki zwiększają moc Iesterów dwukrotnie. Ludność zamieszkująca planetę nosi zbroje bardzo podobne do tych używanych przez Saiyan.

Historia

Początek

Początkowo planetę Iesterię zamieszkiwało tylko siedmiu osobników. Każdy z Primary - bo tak zostali nazwani ci Iesterzy - panował nad innym żywiołem. Żyli w siódemkę przez setki lat. Swoimi mocami stworzyli towarzyszy, jakimi były zwierzęta. Każdy posiadał jedno, najbardziej pasujące do jego mocy. Zwierzęta nosiły nazwę Ancientów. Primar ognia posiadał Ancienta o wyglądzie tygrysa, władający lodem przygarnął gryfa, elektryczny opiekował się ogromnym wężem, Primar wiatru nigdzie nie ruszał się bez swojego orła, władający ziemią posiadał golema, wodny opiekował się ogromną ośmiornicą. Ostatni, władający zwykłą energią nie posiadał zwierzęcia. Żyli tak kolejne dekady, nic jednak się nie działo. Dzięki ich wspólnej mocy stworzyli innych mieszkańców planety, podzielili się z nimi swoją energią tym samym tracąc własne życie. Każdy wybrał jednego z swoich tworów aby zamieszkać w jego podświadomości z swoim Ancientem. Wybrańcy zostali nazwani Main'ami. W co czwartym ich pokoleniu tychże osobników ujawnia się Primar przez co Iester zyskuje dwukrotną kontrolę nad danym żywiołem.

Rozwój

Sto trzydzieści lat po stworzeniu pierwszego Iestera przez Primarów, Saiyanie postanowili zawiązać z nimi sojusz. Zaopatrywali oni panujących nad żywiołami w nowoczesną technologię różnego rodzaju. Tak rosła potęga Iesterów przez kilkadziesiąt kolejnych lat. Często brali udział w wojnach jako sojusznicy Saiyan przez co okryli się na długi czas złą chwałą. Kilkadziesiąt lat później jednak postanowili się zbuntować i zerwali sojusz. Od tamtego czasu nie mają najlepszych kontaktów z Saiyanami. Rozwijają się dalej bez niczyjej pomocy.

Współczesność

Czasy współczesne do najszczęśliwszych nie należą. Król był już stary i jego czas zbliżał się końca. Niestety, jego jedyny męski potomek przebywał na Terrze. Władzę po jego śmierci miała objąć królewska córka - Hanako Hatsutoku. Większości Iesterów nie spodobał się ten pomysł, wybuchły zamieszki, w których zginęło kilku mieszkańców planety a sama następczyni uciekła. Zmierzała w stronę planety gdzie obecnie znajdował się jej starszy brat. Gdy okazało się, że żaden z potomków nie ma zamiaru wracać na Iesterie władzę objęła starszyzna - tylko do czasu wybrania nowego władcy. Kiedy Max, Hanako, Shigeru, Arisa, Sandra i Mayu odwiedzili planetę zostali zaatakowani przez alternatywną wersję Nakatoniego. W wyniku walki cała planeta została zniszczona. Na szczęście Terrańscy wojownicy zebrali smocze kulę i przywrócili Iesterię do stanu z przed tego incydentu.

Ciekawostki

  • Terre odwiedziło łącznie ośmiu Iesterów czystej krwi.
  • Yuki - była dziewczyna Maxa Hatsutoku prawdopodobnie zginęła podczas zamieszek na planecie. Jej ciało nie zostało odnalezione.
  • Scizor Nakatoni jest wyższym porucznikiem Iesterskich wojsk.
  • Max Hatsutoku może w każdej chwili przejąć władzę na planecie.
  • Hanako jest druga w kolejce do tronu.
  • Eisaku Hatsutoku, król planety był także Shinigami rangi porucznika.